1 augut 1943

da, am ramas dator cu o mica lectie de istorie, din indelungata si milenara (400 ani) experienta a poporului ploiestean. Totul incepe muult mai demult, cand un individ pe nume Otto inventeaza motorul pe benzina. Fiind inteligent, alt individ isi dadu seama ca benzina se naste din petrol, drept pentru care, printr-un joc de imprejurari ne-am trezit la Ploiesti cu 5 rafinarii. Acu’, Otto fiind neamt, iar Diesel un neamt renegat, doar nu va asteptati ca nemtii sa mearga pe Diesel, nu? Asa ca si-au facut tancurile cu motoare pe benzina. Stim cu totii ca nu exista masini de Formula 1 pe Diesel, si asa s-or fi gandit si ei. Numa ca rusii nu aveau circuite F1 pe vremuri… Nemti prosti. Asadar, nemti+tancuri+benzina+razboi=ploiesti. Da’ dar si Nemti+razboi+america=ploiesti. Asa ca, rezolvand ei cea de-a doua ecuatie, americanii au hotarat ca Ploiestiul ar cam trebui sa dispara de pe fatza pamantului. Repede la harta, si dupa doi ani, ne-au gasit. Din cauza ca Pamantul e rotund, reiese ca Benghazi-Ploiesti si retur e mai convenabil decat Londra-Ploiesti si retur, mai ales din cauza vremii nefavorabile de deasupra Europei Centrale (ploua cu Flak-uri) si a aerului poluat cu Me109. Din acest motiv, precum si pentru ca agentii antipoluanti aliati (Spitfire, Mustang, etc.) nu aveam raza de actiune precum Cif sau Bref, adica sa ajunga peste tot, baietii din America au decis ca solutia este Double Whopper King Size: mai mult este mai bine. Deci, au strans 200 de bombardiere si le-au trimis in cea mai adanca liniste radio catre Ploiesti. Perfect! Perfect, daca s-ar fi teleportat. Cu totii stim ca elita Germaniei era deja de gat cu Ivan de cativa ani. Ceea ce inseamna, ca, prin zonele cucerite anterior, faceau planton austriecii; chiar si asa, oricat de retardati ar fi fost, privelistea unui nor de 200 de avioane B-27 care zboara catre nord-est (cum ar fi fost daca erai la plaja pe la Dubrovnik) nu putea decat sa ii tarasca spre o singura concluzie : sunati la Ploiesti si anuntati-i sa dea drumul la caini si sa puna boabele la rece. Asa ca, la un moment dat am fost avertizati (noi, nemtii, si o mana de romani de incredere in general piloti). Mai mult, amricanii fiind cum ii stim, s-au ratacit. Asa ca, in loc sa ajunga la Ploiesti prin Targoviste (cica era drumul mai fara gropi), au ajuns intai la Bucuresti. De-acolo, i-au preluat, pe rand, antiaeriana, un tren cu Flak-uri care se prefacea ca duce studenti la Ploiesti, si care a mers in paralel cu ei pana l-au facut praf, antiaeriana de la Ploiesti, si avioanele de vanatoare. Ura, pe undeva pe aici erau si romani care isi aparau tara. Pilotii de IAR80, adica.
De fapt, toata chestia asta se mai intamplase de vreo 1000 de ori in zilele precedente, asa ca oamenii credeau ca stiu: vin aia pe sus, noi dam in ei, ei dau in noi, noi ii doboram ei ne dau foc, ura si la gara!
Doar ca de data asta, ei n-au venit pe sus… au venit asa de jos incat unii erau sa se agatze de copaci. au venit asa de jos incat bunica-mea aproape ca si-a trimis bezele cu un pilot. Au venit asa de jos, incat jumate din ei n-au mai ajuns acasa.
Nu a fost un macel, ca au dat si ei (foc). Dar e o zi pe care USAF o are trecuta cu negru in calendar (chiar daca se lauda ca a fost o mare victorie), o zi cu care Romania (de la pilotii aia) s-a mandrit un an si 22 de zile dupa aia, o zi cu care Ploiestiul s-ar mandri (pana la urma, rafinariile au scapat) si nu prea (ne-a facut orasul muci).
Asadar, daca suntem ploiesteni si ne plac avioanele, avem 2 din 3 motive sa ne mandrim. Traiasca cea mai importanta victorie ploiesteana din ultimul mileniu!!! Republica nu se pune, ca eram beti

PS: n-am fost chiar precis cu toate informatiile, dar nu suntem la lectie, da?

3 Comments


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *